>
Ledardagar 2026
Ledardagar 2026
Välkommen på Ledardagar för anställda i Frälsningsarmén!
Vi ser fram emot att mötas i Södertörnkyrkan i Huddinge för att dela gemenskapen, få inspiration och redskap för vårt uppdrag och komma tillsammans i bön och tillbedjan.
Temat för dagarna är Vägen Framåt!

Datum och Plats för arrangemanget
Tisdag 17/3 -Torsdag 19/3 2026
Södertörnkyrkan i Huddinge
(Patron Pehrs väg 3 141 35 Huddinge)
Arrangemanget startar 17/3 kl. 13.30 (incheckning mellan 12.30-13.30) och slutar 19/3 ca kl 15.00.
Boka din resa så att du kan vara med på hela Ledardagarna.
Anmälan
Anmälan till Ledardagarna hittar du här
Sista dag för anmälan är 17/2
Hör av dig till programkontoret@fralsningsarmen.se om du har frågor kring din anmälan.
Inbjudan
Målgrupp för Ledardagarna 2026:
Kårledare och kåransvariga
Ansvarig för kårens sociala arbete
Verksamhetschef/bitr. verksamhetschef på social institution/förskola
Verksamhetsansvarig för annan social verksamhet
Barn- och Ungdomskonsulenter
Familjekonsulenter
Frälsningsofficerare i andra tjänster
Om du är osäker på om du tillhör målgruppen så prata med din chef.
Om du tillhör målgruppen men av något skäl inte kan delta behöver du förankra det hos din chef.
Program
Här kommer det inom kort att finnas ett program för dagarna (programmet kan uppdateras löpande fram till arrangemangets start).
Alla samlingar hålls i Södertörnkyrkan, Huddinge.
Boende/resa/arrangemangskostnad
Själva arrangemanget står Programkontoret för men boende och resa bekostas av den lokala kåren/verksamheten och bokas av varje deltagare själv.
----------------------------------------------------------------------
Följande hotell har reserverat rum för den som vill använda det alternativet:
Best Western Royal Star Hotel
Mässvägen 1 | SE-125 30 | Stockholm/Älvsjö
Vxl: +46 (0) 8 99 02 20 | www.royalstarhotel.se
Specialpriser:
Enkelrum: 1195:-
Dubbelrum: 1495:-
Extrasäng i dubbelrum: 300:-
Priserna gäller per rum och natt och inkluderar moms, frukost, parkering, wifi och entré till gym/bastu.
Parkering går inte att förboka, men hotellet har en stor egen parkering just utanför entrén, som ingår i rumspriset.
Länk för att ta del av erbjudandet:
Boka rummen som finns här
För frågor kring bokningen, maila till anette@royalstar.se
(om bokningsreferens behöver anges så är den FRA170326)
Boka så snart som möjligt om du vill ta del av erbjudandet, efter 16/2 2026 så börjar hotellet släppa rummen till andra kunder.
Mat
Alla måltider kommer att ske på plats i Södertörnkyrkan.
OBS! Lunch ingår inte första dagen.
Fokusträffar under Ledardagarna
Här kommer du inom kort kunna läsa mer om de fokusträffar som kommer att hållas under Ledardagarna.
Medverkande under Ledardagarna
Här kommer du inom kort kunna läsa mer om de som medverkar under samlingarna.
Övrig information
Alla samlingar kommer att hållas i Södertörnkyrkans lokaler i Huddinge, Stockholm.
Adress:
Patron Pehrs väg 3
141 35 Huddinge
Info om kollektivtrafik
Buss: Närmaste hållplats är Huddinge station, knappt 2 minuters promenad från kyrkan. Busslinjer som passerar inkluderar 703, 710, 742, 744 och 971.
Pendeltåg: Stig av vid Huddinge station. Därifrån är det cirka 4 minuters promenad till kyrkan.
Info om parkering:
Kyrkan har egna parkeringsplatser precis utanför.
Klädsel under arrangemanget:
Under Ledardagarna är det valfri klädsel.
Kontakter under arrangemanget:
Camilla Kärnhagen, Administrativ Chef och Metodstöd KSA,
Programkontoret, 073-9148284
Susanne Birgestam, Administratör, Programkontoret 073-9148285
Per-Johan Fernström, Biträdande Divisions ledare,
Programkontoret 073-9148291
Har du frågor kring Ledardagarna 2026 som du inte hittar svar på ovan, maila programkontoret@fralsningsarmen.se
Krisgrupp under arrangemanget:
Frälsningsarméns nationella krisledningsgrupp
Robert Tuftström, Chefsekreterare (ordförande krisledningsgruppen) 073-9148233
Anne-Li Marthinussen, Sektionschef Programkontoret 073-9148287
Gunilla Olausson, Sektionschef Personal- och utbildningssektionen 073-9148219
Elisabeth Beckman, Sektionschef Förvaltning 073-9148274
Leif Bergström, Kommunikation- och insamlingschef 073-9148286
Eva Gustin, Press- och informationsansvarig, 073-9148249
Michael Hjerpe, (sekreterare krisgledningsruppen) 073-9148234
