Genom att surfa vidare samtycker du till att Frälsningsarmén lagrar kakor på din dator. Läs mer om cookies här

Jag accepterar cookies

Myrornas kampanj "extra bidrag" ger fler utsatta familjer en god jul

Alla kunder i Myrornas butiker kan bidra till Frälsningsarméns arbete för utsatta barnfamiljer genom ett ”extra bidrag” med två kronor, det vill säga lägga till den summan på sina köp. "Vi vill påminna människor om att en god jul inte är självklart för alla och att man kan göra skillnad genom att ge ett extra bidrag till Frälsningsarméns viktiga arbete, säger Lotta Kökeritz, kommunikationschef på Myrorna.

Kampanjbild. Foto: Jonas Nimmersjö

Frälsningsarméns secondhand-kedja Myrorna  drar idag igång sin julkampanj ”extra bidrag” i alla sina butiker. Alla kunder kommer då kunna bidra till Frälsningsarméns arbete för utsatta barnfamiljer genom ett ”extra bidrag” med två kronor, det vill säga lägga till den summan på sina köp. En viktig hjälp till de många familjer som har det extra tufft under julen.

Myrorna lämnar varje år sitt överskott till Frälsningsarméns omfattande sociala arbete. Nu drar Myrorna igång sin julkampanj i butikerna och syftet är att hjälpa fler utsatta barnfamiljer att få en god jul.

- Vi vill påminna människor om att en god jul inte är självklart för alla och att man kan göra skillnad genom att ge ett extra bidrag till Frälsningsarméns viktiga arbete, säger Lotta Kökeritz, kommunikationschef på Myrorna.

Uppskattad julkampanj

Kampanjen genomförs i alla Myrornas butiker. Kampanjen finns på TV-skärmar i butikerna och affischer vid kassorna. Personalen informerar även kunderna vid kassorna och den sprids på Myrornas sociala medier.

- Vår erfarenhet från tidigare kampanjer som denna, som vi dels körde förra julen och i slutet av sommaren det året är att kunderna är mycket positiva till detta och gärna vill bidra, säger Lotta.

Text: Emilia Beijer

 

Publicerat: 2019-11-14Skriv ut