På Frälsningsarméns webbplats används cookies. Cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera kommer att sparas i din dator. Läs mer om cookies här

Jag accepterar cookies
hämta geoposition

Frälsningsarmén på Harmonimässa i Solna

I Frälsningsarméns monter erbjöds det gratis förbön och andlig rådgivning och det blev många fina samtal om tro och Jesus. "Flera stoppade oss när vi rörde oss i lokalerna och sa att de var så glada att Frälsningsarmén var med, vi inger trygghet", säger Anita Allansdotter, Frälsningarmén i Örnsköldsvik.

Till vänster: Frälsningsarméns monter på Harmonimässan i Solna. Till höger: Anita Allansdotter, kårledare för Frälsningsarmén i Örnsköldsvik.

Kroppen, själen och sambandet där emellan

En grupp från Frälsningsarmén i Örnsköldsvik och Gotland deltog under Harmonimässan som ägde rum i Solna, Stockholm förra helgen. På Harmonimässan kan besökare få uppleva inre harmoni och mångfalden inom ämnen som personlig utveckling, holistisk hälsa och andlighet. Besökarna är oftast intresserade av kroppen, själen och sambandet där emellan.

"Vi brinner för alla sökande människor"

Anita Allansdotter, kårledare i Örnsköldsvik representerade Frälsningsarmén i Örnsköldsvik i en monter under mässan.

-Jag och de andra brinner för alla sökande människor som kommer till dessa mässor. Där finns allt inom nyandlighet, säger Anita.

En önskan om att komma in i något kristet sammanhang

I montern erbjöds det gratis förbön och andlig rådgivning, även utdelning av gratis biblar och bibelcitat. Det blev många fina samtal om tro och Jesus. Tolv personer tog emot Jesus som sin personlige frälsare och många gick därifrån med en önskan om att komma in i något kristet sammanhang och få sina frågor besvarade.

-Vi var väldigt tydliga med att vi representerade Jesus och bad i hans namn, och det var helt okej för de flesta. Flera stoppade oss när vi rörde oss i lokalerna och sa att de var så glada att Frälsningsarmén var med, vi inger trygghet, säger Anita.

Sju kristna montrar

Fler och fler kristna gruppen deltar under mässan och erbjuder bön i olika former. Tillsammans välsignade alla varandra och bad för varandra. Det var totalt sju kristna montrar under mässan.

Text: Emilia Beijer

Publicerat: 2017-11-01 Skriv ut Dela