På Frälsningsarméns webbplats används cookies. Cookies som behövs för att webbplatsen ska fungera kommer att sparas i din dator. Läs mer om cookies här

Jag accepterar cookies
hämta geoposition

Nylansering av en modernare och enklare webbshop

Frälsningsarméns Handels har haft en webbshop från tidigt 2000-tal med syftet att bistå främst våra kårer/församlingar och medlemmar med kläder och produkter relaterade till samfundet. Idag lanseras en modernare och mer användarvänlig shop som underlättar för både kunderna och de som arbetar med den.

Bilder från webshopen Handels.

Frälsningsarmén hade redan i slutet av 1800-talet ett handelsdepartement med postorderfirma och ett sortiment som under en period innefattade omkring 900 artiklar. Handels webbshop erbjuder idag profilkläder med samfundets logga men också annat, såsom böcker och skivor, och numera har det mesta direkt anknytning till Frälsningsarmén. Även om shopen främst vänder sig till medlemmar så är vem som helst välkommen att handla i den. Nu, efter omkring 15 år är det dags för en uppdatering.

Enklare för kunden att hitta och beställa

Mats Prennmark– Vi hade en väldigt gammal webbshop och den nya är trevligare, snyggare och gör det enklare för kunden att hitta och beställa det den vill ha. Det har även blivit lättare för dem som arbetar med shopen att hantera det administrativa som rör en order, plocklista och leverans.
Det säger Mats Prennmark, projektledare för den nya webbshopen.

Betalning via Klarna, kort eller faktura

Förutom ett helt nytt gränssnitt så är en stor skillnad att man nu inlett ett samarbete med Klarna, Europas ledande betalningsleverantör, när det gäller betalningen. Det går att betala med kort men man kan även välja faktura.

Hoppas försäljningen ska öka

Sortimentet är detsamma som innan med 140 olika artiklar men Mats Prennmark påpekar att det finns planer på att ta fram fler produkter såsom nya profilkläder, exempelvis tröjor, med ett uppdaterat utseende där Frälsningsarméns logotyp presenteras på ett bra sätt. Den nya shopen har även nyare och bättre bilder.
– Webbshopen är en del av Frälsningsarméns ansikte utåt och ingår i marknadsföringen så det är viktigt att även den ser bra ut, säger Mats Prennmark.
– Min förhoppning är att både kunder och de som arbetar bakom den ska tycka att det hela känns enklare och att vi även ska öka försäljningen, fortsätter han.

Till webbshopen: handels.fralsningsarmen.se

Text: Teresia Jansson

Publicerat: 2017-03-13 Skriv ut Dela