Genom att surfa vidare samtycker du till att Frälsningsarmén lagrar kakor på din dator. Läs mer om cookies här

Jag accepterar cookies

Medlemsinformation

Här hittar du som är medlem, soldat, officer eller vän till Frälsningsarmén nyheter, personnytt och information.

Bild 1: Välkommen hem - Frälsningsarméns nya vision och Simon Paulin. Bild 2: Ola Dahl Krona. Bild 3: Boken "DET DÄR...som ingen vill prata om" och bokens huvudförfattare Christian Samuelsson. Bild 4: Årets kadetter.

Nya ledare välkomnades i Lettland

Till höger i bild de nya ledarna majorerna David och Anna Kotrikadze som välkomnas – på videolänk uppe till vänster i bild, kommendörerna Clive och Marianne Adams, samt infällda i bilden – majorerna Anna-Maria och Robert Tuftström  – även de på videolänk.

Söndagen den 6 september var en historisk dag för Frälsningsarmén i Lettland, på mer än ett sätt. Det var första gången under en regionaldag då stolarna noga placerades med en meters avstånd från varandra, detta på grund av restriktionerna kring covid19.

Det var även första gången som ett avskedsmöte och ett välkomstmöte skedde samtidigt. Farväl till de förra ledarna majorerna Robert och Anna-Maria Tuftström och välkomst- samt installationsmöte av de nya ledarna majorerna David och Anna Kotrikadze.

Det var också första gången i Lettland som våra territoriella ledare kommendörerna Clive och Marianne Adams samt överstelöjtnanterna Kjell och Gunilla Olausson, tillsammans med majorerna Robert och Anna-Maria Tuftström var närvarande via webblänk, även detta på grund av covid19-restriktioner.

Trots alla dessa ”första-gången-händelser” blev det ett fantastiskt möte med bön och fin gemenskap tillsammans.

/Kapten Sarah Ilster, Lettland


Fler väljer Frälsningsarmén för sin kyrkoavgift

"Genom att bidra med sin kyrkoavgift kan man identifiera sig med det samfund eller den församling som ligger nära hjärtat. Det skapar dessutom goda och långsiktiga möjligheter för samfundet att fortsätta och utveckla sitt angelägna arbete". Så säger Kjell Karlsten, programchef på Frälsningsarmén, med anledning av den informationskampanj om kyrkoavgiften som just nu pågår.


Världen ber för människohandelns offer

Den 27 september har Frälsningsarmén världen över den årliga bönedagen för människohandelns offer.


Frälsningsarmén marscherar mot ny vision

Helgens lokala ledardagar blev startskottet för den nya visionen: ”Välkommen hem – Livet med Jesus” som syftar till att flytta fokus från verksamhet till relationer och gemenskap i de andliga hemmen/kårerna. Läs mer här


Nytt nummer av Stridsropet ute nu!

https://issuu.com/fralsningsarmen_stridsropet

Få tidningen hem i brevlådan

Stridsropet på Facebook


Samuel Ljungblahd i Go'kväll på SVT

Artisten Samuel Ljungblahd, uppvuxen i Frälsningsarmén och frälsningssoldat gästade prgrammet Go'kväll i SVT i lördags! Han berättade om sin tro och liv som artist. Om du missade programmet kan du se det här:

https://www.svtplay.se/video/28103180/gokvall/go-kvall-avsnitt-4-3?start=auto


Ola lurades in i ockultism ”Det verkar oskyldigt men är livsfarligt!”

Nu vill han varna för hur lätt det är att luras in i det ockulta men också tala om att det finns befrielse att få - läs Olas berättelse


Kristna släpper bok om porrberoende

Igår lanserades "DET DÄR...som ingen vill prata om", en bok med personliga erfarenheter av att kämpa med porrmissbruk. Frälsningsarmén och Kristna publicistklubben står bakom projektet och med boken hoppas författarna kunna hjälpa många att på djupet bli fria från porrsurfande.


"Samtalslinjen är deras livlina"

I slutet av april, i samband med att coronapandemin gjorde intrång i vårt land, sjösatte Frälsningsarmén en samtalslinje som sedan dess hållit öppet varje dag klockan 18-22. 


Andakt: "Vad vill du att Jesus ska göra för dig idag?"


Läs om vår nya vision för 2025

Välkommen hem


Var med och be under 24/7-bön

För tolfte året i rad anordnar Frälsningsarmén i Sverige dygnet runt-bön från 1 september och två månader framåt. Årets tema är ”Tillsammans i bön”, en titel som kanske är extra relevant i tider av pandemi och isolering. ”Vårt land mår inte bra och det är Gud som kan ge läkedom åt en nation”, säger Peter Jonasson, metodstödjare för andlig utveckling vid Frälsningsarmén.


Se gudstjänsten då våra nya kadetter välkomnades

Den nya kadettringen som välkomnades på Templet i Stockholm, lördagen den 22 augusti, bär namnet ”Försoningens Budbärare”, Kadetterna är Rickard och Jenny Carlsson, Monika Lovén, Robert och Carina Lindgren, Bana Berhane, Amir Moghadam och Anders Fryk.

Läs intervjun med kadetterna här


Fann Gud under flykten

Att tillhöra en minoritetsgrupp i Pakistan kan innebära livsfara och därför flydde Rahat och hamnade i Sverige. Hans familj är strikt muslimsk men på vägen hit träffade han en kristen polis som gav honom en Bibel. Här sökte han sig till olika kyrkor och idag är Frälsningsarmén i Dalarna hans andra hem. Läs mer om Rahat och hans väg till Gud!


Helad till ande, kropp och själ

Sår från barndomen fick Conny Thelaus att fastna i droger. Men så mötte han andra före detta missbrukare och kriminella som förvandlats då de mött Jesus. Snart fick även Conny känna av den kraften. Han blev befriad och helad, även från fysisk sjukdom. Läs/lyssna på om Connys väg till Gud.


 

Alphakurs i Gävle

Christopher Carlsson började söka efter något djupare, en mening med livet. Till slut ledde letandet honom till Frälsningsarmén i Gävle där han började gå en kurs i kristen tro. Läs artikeln här


En hälsning inför pingst från kommendör Clive Adams

Här kommer en hälsning inför pingst från kommendör Clive Adams, Frälsningsarméns ledare i Sverige och Lettland


Vi öppnar en stödlinje

Corona-epidemin har lett till att alltmer kontakt sker på distans och behovet av att prata om oroskänslor och existentiella frågor har vuxit. Därför har Frälsningsarmén öppnat en telefonlinje med samtalsstöd under kvällstid.


Information från Frälsningsarméns ledning till soldater och medlemmar


Clive AdamsKyrkan - en hoppets plats och ett hoppets folk

Den kristna kyrkan behöver låta denna tid av nödläge för mänskligheten bli en möjlighet att visa på Guds hopp in i hopplösheten och att sprida ljus i mörkret. Under hela denna kris, och därefter, uppmuntrar jag kyrkan – oavsett om det är Frälsningsarmén eller andra samfund – att fortsätta vara tillgängliga. När skakade och desperata människor kommer till hoppets plats, låt dem mötas av hoppets folk. Läs Clive Adams senaste blogginlägg


 

Skriv ut